Termometer

Så många gånger jag hittat recept jag vill prova och allting bara har blivit kaos när jag tänkt ”jag mäter med fingret, är det varmt så är det över kroppstemperatur” eller ”kokar det så är det nog 100 grader”…

När man t.ex. gör choklad, som jag brukar till jul, eller annat julgodis, händer samma sak varje gång. Men ibland behövs den också till annan matlagning, och inte enbart till godis. Varför jag tänker på just julgodis borde vara självklart såhär före jul … jag brukar nämligen alltid göra egna praliner och dela ut till familjen men som sagt – det blir aldrig riktigt som jag tänkt, för jag har ingen aning om vad det är för temperaturer jag jobbar i (viktigt om man ska lyckas med choklad!).

Nu har jag insett att jag verkligen, verkligen, behöver en kökstermometer, livsmedelstermometer, termometer för matlagning eller vad de nu kan tänkas heta.

Det är väl för sent att önska sig en sådan i julklapp, och i vilket fall som helst är det för sent att göra julgodis om jag skulle få en sån i julklapp. Men det här är definitivt en pryl som återkommer då och då i mitt ”behovs-medvetande”. Så nu slänger jag in den i min ”Wishlist” så jag inte glömmer av det ännu en gång.

digital-kokstermometer-rod-mingle

Publicerat på december 21, 2012, i Önskelistan och märkt . Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Lämna en kommentar